Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Starostwo Powiatowe w Człuchowie
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

System eWrota

eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.

Zasady organizacji udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu człuchowskiego w czasie stanu pandemii koronowirusa COVID-19

NIEODPŁATNA  POMOC  PRAWNA  I  NIEODPŁATNE  PORADNICTWO  OBYWATELSKIE  W  CZASIE  EPIDEMII

 

Starosta Człuchowski informuje o:

zakończeniu zdalnego udzielania porad w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz porad obywatelskich w powiecie człuchowskim, jednocześnie przywracając stacjonarną działalność punktów od dnia 08 lipca 2020 r. z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa wynikających z obowiązujących przepisów prawa.


UWAGA !!!

W Punkcie w Człuchowie  przy ul. Wojska Polskiego 5 świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej w następujących dyżurach:

  • w środę: 07 października 2020 r.,

  • w czwartki: 01 października 2020 r., 15 października 2020 r., 22 października 2020 r., 29 października 2020 r. w godz. od 15:00 do 19:00,

  • w piątki: 02 października 2020 r., 16 października 2020 r., 30 października 2020 r. w godz. od 8: 00 do 10:00

odbywać się będą w formie zdalnej- telefonicznie.

W Punkcie w Debrznie przy ul. Ogrodowej 26 świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej w następujących dyżurach:

  • poniedziałki w godz. od 08 00 do 12 00,

  • wtorki w godz. od 12 30 do 14 30 oraz w godz. od 16 00 do 18 00,

  • środy w godz. od 08 00 do 12 00,

  • czwartki w godz. od 11 00 do 13 00,

  • piątki w godz. od 08 00 do 12 00

do dnia 30 listopada 2020 r. odbywać się będą w formie zdalnej- telefonicznie.


Zasady organizacji udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej i świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w punktach nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego na terenie powiatu człuchowskiego w czasie stanu pandemii koronawirusa COVID-19

  1. W punkcie nieodpłatnej pomocy prawnej oraz nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może przebywać wyłącznie osoba zdrowa, bez objawów chorobowych sugerujących chorobę zakaźną. Nie mogą przebywać w lokalu punktu osoby, które są chore, przebywają z sobą odbywającą kwarantannę lub izolację w warunkach domowych, albo sami są objęci kwarantanną lub izolacją w warunkach domowych.

  2. Wizyta będzie możliwa wyłącznie po wcześniejszej rejestracji na poradę. Umówienie terminu wizyty możliwe:

  1. telefonicznie : tel. +48 59 834 25 95 oraz +48 59 834 34 61 -3 - od poniedziałku do piątku w godzinach 07.30-15.00

  2. pocztą elektroniczną – e-mail: pomoc.prawna@czluchow.org.pl 

  3. samodzielnie ONLINE – całodobowo (http://bip.powiatczluchowski.org.pl/ w zakładce Nieodpłatna Pomoc Prawna →Zapisy na wizyty w punktach poradnictwa →Zapisy na bezpłatne usługi)

  1. Czas trwania wizyty nie może przekroczyć 1 godz. zegarowej.

  2. Prosi się o przybycie do punktu nie wcześniej niż 5 minut przed ustaloną godziną.

  3. W pomieszczeniu, w którym ma miejsce świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego nie powinny przebywać osoby postronne, inne niż te, które stawiły się w celu zapisu lub uzyskania pomocy.

  4. Zgodnie z § 15 ust. 2 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie, w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż 1 osoba na jedno stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania w zakresie obsługi interesantów. Przepisu tego nie stosuje się do:

  1. dziecka do ukończenia 13. roku życia;

  2. osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie;

  3. osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw urzędowych;

  4. osoby wymagającej pomocy tłumacza;

  5. innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów.

  1. Do punktu nie powinno się przynosić zbędnych rzeczy.

  2. Każda osoba korzysta z własnych, o ile to możliwe, niezbędnych jej przyborów/ przedmiotów (długopisy, notatniki itp.).

  3. W budynku, w którym ulokowany jest punkt, należy przestrzegać dystansu społecznego między osobami, określonego przepisami prawa, wynoszącego przynajmniej 2 metry od drugiej osoby.

  4. Do punktu, w którym świadczona jest pomoc mogą wejść wyłącznie osoby z osłoną na usta i nos (maseczka jednorazowa lub wielokrotnego użytku, przyłbica w przypadku osób, które ze względu zdrowotnych nie mogą zakrywać ust i nosa maseczką). Jeśli z jakiegoś powodu osłona na nos i usta musi zostać zdjęta należy przestrzegać bezwzględnie 2 metrowego odstępu od innych osób.

  5. Przed wejściem do punktu wszystkie osoby powinny zdezynfekować ręce lub założyć rękawiczki.

     

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Karol Briegmann 07-07-2020 13:24
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Aleksander Gappa 07-07-2020
Ostatnia aktualizacja: Karol Briegmann 26-10-2020 10:51